понеділок, 26 лютого 2018 р.

Що нового

А якими методами (цікавими) користуєтеся ви? Але дієвими, щоб учні у захваті були від роботи і пошуку знань🤗🌐
Ага! Важко такі знайти?
💪 Пропоную Вашій увазі свою підбірку методів роботи на уроці
☝До речі,вони підійдуть не лише філологу⌨💹

         - 1 -

«Лінія цінностей»
Цей метод допоможе навчити учнів відстоювати свої переконання, навіть коли їхні друзі з ними не згодні.  Він допоможе виявити думки учнів, навчитися «займати позицію» і «змінювати свою позицію» з проблемного питання.

   Хід роботи: 

1. Учитель ставить запитання всьому класу. Це повинно бути таке 
питання, яке допускає різні думки щодо відповіді.

2. Кожен учень самостійно обмірковує це питання й, можливо, 
записує свою відповідь.

3. Учитель і один учень стають у протилежних кінцях класу. Кожен із них стверджує крайню позицію з цього проблемного питання: їхні твердження діаметрально суперечать одне одному.

4. Учням пропонується зайняти місце десь уздовж уявної лінії між 
цими двома крайніми позиціями, відповідно до того, з яким із цих крайніх полюсів вони більш згодні.

5. Учитель нагадує учням, щоб вони обговорили з однокласниками, які стоять поруч, свої відповіді на дане питання для того, щоб переконатися, що вони стоять разом із тими, хто розділяють їхню точку зору. Якщо з'ясовується, що їхні точки зору відрізняються, то їм необхідно пересунутись у той чи інший бік.

6. Учні можуть продовжити обговорювати свої відповіді з тими, хто стоять по обидві сторони від них.

7. Учитель просить, щоб один учень від кожної групи сформулював позицію цієї малої групи з даної проблеми. Після заяви кожної групи вчитель запрошує всіх бажаючих змінити свою позицію, перейти на інше місце.

        - 2 -

«Дошка питань» - це місце в класі, де можна вивішувати (записувати) питання, які виникають у ході обговорень під час уроків. Для цього може бути виділена частина класної дошки або ж це може бути ватман, на якому ви просите учнів записувати питання, які їм спадають на думку. Мета полягає у тому, щоб учні могли записати будь-які свої питання, що виникають у них під час роботи в класі.


           -3-

«Перемішайтеся /завмріть /об'єднайтесь у пари»
Запропонувавши учням рухатися по класу, ви можете знов зарядити їх  енергією й зробити більш уважними. Робота з випадковим партнером над рішенням якогось завдання розвиває соціальні навички, здатність спільно працювати над вирішенням проблем.

ХІД РОБОТИ 
 1. Заздалегідь продумайте питання або серію питань.
 2. Дайте інструкції заздалегідь, щоб уникнути хаосу! Скажіть учням, що коли ви дасте їм сигнал, вони повинні будуть підвестись зі своїх місць і почати ходити по класу. Коли ви скажете «завмріть», вони повинні зупинитися й об'єднатися в пару з учнем, що знаходиться ближче за всіх.
 3. Дайте сигнал. Дайте учням одну хвилину походити по класу. Потім скажіть: «Завмріть!» і оголосіть завдання.
 4. Дайте учням обмежену кількість часу для виконання цього завдання. Потім попросіть їх повернутися на свої місця.


           -4-

ХОДИМО НАВКОЛО – ГОВОРИМО НАВКОЛО

ХІД РОБОТИ
1. Учитель просить всіх учнів протягом короткого часу подумати над проблемою, пов'язаною зі змістом уроку.
2. Потім учні встають і виходять на вільний від столів простір класу.
3. Учні рухаються в цьому просторі без будь-якої системи доти, поки вчитель не плескає один раз у долоні.
4. Учні зупиняються, й кожен обговорює питання вчителя із тією людиною, яка опинилась ближче за всіх.
5. Приблизно через хвилину вчитель плескає в долоні два рази. Усі знов повинні почати ходити.
6. Учитель знову плескає в долоні один раз. Учні знову зупиняються й розмовляють з людиною, яка опинилась до них ближче за всіх.
7. Весь процес повторюється втретє.
8. Після того як учні обговорять з однокласниками три рази, вчитель просить всіх знову сісти.
9. Учитель запрошує кількох учнів поділитись своїми ідеями щодо питання з усім класом. Вчитель запитує, які міркування в них виникли, і записує їхні ідеї й запитання на великий аркуш паперу.

10. Потім вчитель говорить учням:  «Давайте обговоримо ці ідеї й потім виділимо дві важливі проблеми».

Немає коментарів:

Дописати коментар

Мислити критично

Для душі